אתרי אינטרנט בתחום בעלי החיים עשויים להיות בעלי אפקט דרמטי על השיווק העסקי. במיוחד כשהם נשענים על כתיבת תוכן יצירתית, מקצועית ואיכותית.
לפי מחקר שפורסם לאחרונה בארה"ב, שיעורי ההמרה באתרי אינטרנט בקטגוריית "טיפול בחיות מחמד" נהנים מיחסי המרה של 2.20% עד 2.53%. כלומר, בין 2 ל-3 פניות בממוצע לכל 100 כניסות לאתר. עורכי המחקר מציינים שהנתונים הגבוהים נובעים "מהרגלי הרכישה הנאמנים של בעלי חיות מחמד".
במאמר הקצר הבא נסביר איך הופכים את הנוכחות המקוונת למנוע שמייצר לקוחות עם כתיבה שיווקית אפקטיבית. ניקח לדוגמה אתר אינטרנט של מרפאה וטרינרית, אך המתודולוגיה שתכירו מתאימה לכל העסקים בענף כולל חנויות של ציוד לבעלי חיים, פנסיונים, מספרות בעלי חיים, מאלפים וכו'.
כתיבת תוכן – הכל אנשים
הכלל הראשון בכתיבת טקסטים שיווקיים בתחום בעלי החיים הוא המסר האישי. בעלי חיות מחמד רואים בחייתם חלק בלתי נפרד מהמשפחה ובחירת מרפאה וטרינרית היא החלטה רגשית עבורם.
כתיבת תוכן נכונה שתציב את האנשים במרכז עשויה להוביל העדפה של מרפאה אחת על פני האחרת. זאת, מתוך היכולת להכיר את הערכים, המקצועיות והגישה של המרפאה, עוד לפני הביקור הראשון. התוכן הוא פלטפורמה לבניית אמון, מתן ערך ללקוחות וחיזוק תחושת ההיכרות עם הצוות.
דרך קלאסית היא על ידי מדור ייעודי באתר שמתמקד בצוות המרפאה – הווטרינרים, הטכנאים ואנשי המשרד. ניתן לכלול עבור כל אחד תמונה באיכות גבוהה ולצדה תיאור קצר על הכשרתו, תחומי המומחיות שלו ואהבתו לחיות. אנשים מתחברים לפנים מוכרות ולתיאור אישי.
טיפ! הוסיפו סיפורים אישיים על איך כל אחד מחברי הצוות התחבר לעולם הרפואה הווטרינרית, מה שמחזק את תחושת המחויבות שלו/שלה.
היכרות עם אתגרי ענף
כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן לאתר אינטרנט של מרפאה ווטרינרית, אנחנו צריכים בראש ובראשונה להיות מודעים לענף ולאתגרים שהוא מתמודד איתם. למשל, חשוב שנדע שווטרינרים רבים מתקשים לייצר יציבות כלכלית. בין אם בשל התנאים בענף כשכירים ובין אם בעקבות ההיבטים המורכבים הנוגעים למרפאות עצמאיות.
במאמר מוסגר נציין שרבים מהווטרינרים מפנים אצבע מאשימה בנושא כלפי משרד החקלאות אשר לא נוקט בצעדים נדרשים. יש שטוענים שמאות ווטרינרים נאלצים "לעזוב את המקצוע" למרות שהם מרגישים מאד מחוברים אליו וחרף ההשקעה בהכשרה ובלימודים.
כתיבת תוכן בענף שמצוי בטלטלה צריכה לשים זרקור על התחרות על כל פציינט ופציינט. התוכן חייב להיות קצר וקולע. מצד אחד מקצועי ומצד שני שיווקי ומזמין.
כתיבת תוכן על היתרונות הייחודים של המרפאה
בין אם מדובר על כתיבת תוכן לאתר כולו ובין אם על מאמרים לאתר קיים או פוסטים לרשת חברתית, יש להקפיד שהתוכן יהיה תמיד מפוקס על היתרונות הייחודים של המרפאה. למשל:
- הכי וותיקים באזור.
- מקום שמספק שירותים נוספים כמו ווטרינר תורן 24/7.
- שיתופי פעולה עם גופים כמו "תנו לחיות לחיות", בתי חולים ווטרינריים ועוד.
- ניסיון בעבודה בבתי חולים ווטרינרים.
- שירותים משלימים כמו מספרה או שטיפה.
- מרפאה גדולה במיוחד.
- התמחות בבעלי חיים ספציפיים.
- מכשור מתקדם לבדיקות ואבחון.
- שירות צבאי ביחידת "עוקץ".
ככל שתשכילו להדגיש את היתרונות הייחודיים של המרפאה, כך תגדילו בהתאמה את הסיכוי לקבל פניות רלבנטיות. הימנעו מתוכן גנרי שנשלף ממחולל AI שכן התוצאות יהיו בהתאם (אל תהיו מופתעים). זה האתר שלכם וזו המרפאה שלכם. תנו לתוכן את הכבוד וצרו טקסטים שמדברים באמת על היתרונות מול שחקנים אחרים.
שירותים מרכזיים ושירותים משניים
אחת השאלות הנפוצות לגבי כתיבת תוכן היא תיאור השירותים של העסק. בעוד שיש שירותים מרכזיים שנהוג לפרט עליהם בהרחבה, ישנם שירותים אחרים שמספיקה להם פסקה בלבד בעמוד מרכזי. איך תדעו? ראשית, יש שני סוגים של שירותים שחייבים לקבל מקום רחב של תוכן שיווקי באתר והם:
- השירותים המרכזיים שלכם.
- השירותים הכי משתלמים שלכם (גם אם הם לא שכיחים).
על מנת לחזק את השירותים האלה יש לייצר להם תוכן בשתי רמות – ברמה הראשונה: כתיבת תוכן לעמוד עצמו (לדוגמה, סירוס כלבים). ברמה השנייה: עמודי תוכן שמרחיבים את היריעה (סירוס כלב בוגר, סירוס כלב בלייזר, סירוס כלב לפי ההלכה). ככל שיהיו לכם יותר תכנים בנושא, כך הסיכוי של המרפאה "לזכות" בלקוחות חדשים יצמח בהתאמה.
בכל הנוגע לשירותים "נישתיים" שהם לא שכיחים או משתלמים במיוחד, או לחילופין אינם מהווים חלק מרכזי מהפעילות, מספיק להוסיף אותם לעמוד "שירותים נוספים" מבלי להרחיב יתר על המידה.
כתיבת תוכן לקהלי יעד מגוונים למוצרים דומים
דגש חשוב הוא לפנות בכל כתיבה שיווקית לקהלי יעד מגוונים וספציפיים. אם ניקח לדוגמה תוכן בנושא "חיסונים לכלבים", ברור שיש הבדל בין גורים לכלב בוגר.
כשאנחנו מייצרים כתיבת תוכן לגבי חיסונים לגורים אנחנו צריכים לדבר על החיסונים הרלבנטיים ברמה הרפואית ולהתנסח בשפה שמתאימה לחששות של בעלי הגורים. למשל, תופעות לוואי, בטיחות החיסון וכדומה. זאת בניגוד לדגשים אחרים שנכונים לכתיבה לבעלי כלבים בוגרים.
אם כבר הזכרנו עמודי תוכן לחיסונים, כדאי לשמור על שפה מקצועית בין המסרים השיווקים. הסבירו על החיסונים השונים (משושה, כלבת, שעלת), על המחלות שמפניהם הם מגנים וכמובן – על תופעות הלוואי. מומלץ "לתבל" את התוכן בנתונים מקצועיים ואיכותיים. לדוגמה, מדי שנה כ-% מסוים של כלבים לוקים במחלה המסוכנת Y, אשר חיסון Z מפחית את הסיכוי להידבק בה בשיעור של יותר מ-95%.
התפקיד החשוב של הבלוג
כמעט כל אתר אינטרנט כולל בלוג שלפעמים ניתנים לו שמות כמו "מגזין", "מרכז הידע" וכדומה. כתיבת תוכן לבלוג יכולה להיות מנוע מושלם ליצירת לקוחות חדשים באופן קבוע ונסביר.
נגיד שאת הביטוי "וטרינר בנתניה" מחפשים מדי חודש 2,000 גולשים בגוגל. על מנת לזכות במיקום גבוה בביטויי הזה יהיה עליכם להשקיע משאבים לא מעטים בתוכן, קידום אורגני ועוד.
לעומת זאת, ביטוי כמו "רפואה פנימית לכלבים בנתניה" הוא אמנם "נישתי" אבל מעט האנשים שמחפשים אותו הם אלה שצריכים ממש עכשיו וטרינר שמתמחה ברפואה פנימית בנתניה. אם תייצרו תוכן איכותי וממוקד בנושא של רפואה פנימית לכלבים בנתניה, עם דגשים לוקאליים רלבנטיים ("המרפאה הגדולה ביותר באזור השרון"), תוכלו לזכות באמונם של אותם מעט לקוחות.
נניח שמדובר על 2-3 לקוחות בשנה. אם יהיו לכם 100 מאמרים בבלוג שכל אחד מהם מייצר לקוח בשנה, החשבון הוא פשוט. במיוחד בתחום כמו וטרינריה שבו לקוח שמגיע בד"כ יהפוך לקבוע וגם לממליץ.
טיפ! השקיעו גם בנושאים "כלליים לכאורה" כמו מניעת מחלות, סימנים מוקדמים לבעיות בריאותיות, טיפים לשמירה על תזונה נכונה וכדומה. ייתכן שמי שחיפש ביטוי כמו "תזונה נכונה לבוקסר" מתמודד עם השמנה או תת-תזונה של הכלב. תוכן טוב ומותאם יכול לגרום לו להגיע למרפאה לאבחון. במיוחד אם תייצרו מאמר שכולל המלצות קונקרטיות שמניעות לפעולה כמו "אצלנו מבצעים את כל הבדיקות לכלב, החל מבדיקות משקל ומסת גוף וכלה בבדיקות דם, בדיקת בלוטת התריס, אולטרסאונד, שתן ועוד".
לסיכום,
הטיפים והדוגמאות במאמר הזה הם בבחינת מעט המחזיק את המרובה. על מנת לייצר תוכן איכותי ומדויק למרפאה וטרינרית, או לכל עסק אחר בתחום בעלי החיים, חשוב לדעת לעבוד נכון.
זכרו לשלב בין מסרים אישיים לסטנדרטים מקצועיים ולעשות איזון בין גוף ראשון לגוף שלישי. כדאי כמובן להתקשר עם מומחים ליצירת כתיבה שיווקית באתרי אינטרנט על מנת לייצר סטנדרטים גבוהים.