גידול ארנב ננסי: לא מסובך כמו שחשבתם

ארנב ננסי הוא בעל חיים מתוק במיוחד, כאשר הוא נחשב לארנג הקטן ביותר ברחבי העולם ובמרבית המקרים, תוכלו לפגוש אותו בשלל רחב של צבעים שונים, ביניהם לבן, אפור, חום ושחור. יחד עם זאת, חשוב להכיר בעובדה כי ארנב ננסי על שלל סוגיו השונים, הוא בעל חיים שתוכלו לחנך ולאלף, וכלל, מדובר על חיית מחמד רגועה במיוחד שמתאימה לגדילה בסביבה ביתית.

למעשה, מדובר על אחת הסיבות העיקריות לכך שמדובר על אחת מחיות המחמד הנפוצות ביותר ברחבי העולם. על כן, במידה וגם אתם מעוניינים בגידול ארנב ננסי ולא באמת יודעים מאיפה להתחיל, הרשו לנו להרגיע אתכם, כי ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל המידע שתצטרכו לדעת לפני שתכניסו לבית שלכם חבר חדש.

תזונתו של הארנב הננסי

השוק של היום מונה בתוכו מגוון רחב של מזונות המתאימים לארנב הננסי. למשל, חציר שצריך להיות זמין כל הזמן בשביל הארנב, תערובות ייעודיות, כופתיות או לחילופין מזון מועשר בערכים חיוניים למכרסמים. נוסף על כך, חשוב לזכור כי יהיה עליכם להגיש לארנבים אספסת וכמות מים מספקת שתהיה זמינה עבורם בכל עת. עם זאת, חשוב לזכור כי ישנה חשיבות רבה לבחירה של מזון טרי שמכיל את כל הרכיבים הנחוצים לארנב שלכם.

במידה ואתם מעוניינים להזין את הארנב שלכם בירקות ביתיים, וודאו כי אתם בוחרים את הירקות המתאימים, ולא את אלו שעשויים להזיק לבריאותו של הארנב, כאשר הבחירות המובילות הן גזר, מלפפון וחסה. בנוסף, חשוב להיות מודעים לעובדה כי ארנב ננסי עשוי לפתח בעיות בריאותיות כתוצאה ממצב של עודף שומן שכן, אצל היצורים הקטנים בא הדבר לידי ביטוי בהצטברות של שומן בעורקים ובכבד, מה שעשוי להוביל למחלות כאלו ואחרות שעשויות להיות הרסניות עבור הארנבונים.

גידול ואילוף הארנב בסביבה הביתית

ארנב מחונך הוא למעשה ארנב שהורגל לחיות בסביבה ביתית. את הארנב תוכלו לשחרר בחלל הבית, אך בראש ובראשונה יהיה עליכם לוודא כי אתם מאלפים את הארנב להיות בתוך כלוב ייעודי. כמו כן, עליכם לזכור את העובדה כי מדובר על חיות לילה, כך שההמלצה המרכזית לחינוך ארנב לצרכים תהיה להעניק לו את האפשרות לטייל בשעות הבוקר המוקדמות, או לחילופין בשעות הערב. יחד עם האמור, חשוב לספק לארנבונים הננסיים כלוב גדול ומרווח שיאפשר להם להתרוצץ בחופשיות, ללא כל הגבלה.

בנוסף, חשוב לשחרר את הארנבים לאזורים נרחבים במיוחד לעיתים קרובות ולא פחות חשוב – לתת את הדעת על התאמה אידיאלית של הכלוב הארנב שלכם, בין אם מדובר על חציר איכותי לארנבים, מצע מתאים לצרכים, צעצועים, ירקות עליים וכיוצא בכך. דבר נוסף וחשוב לא פחות שיהיה עליכם לקחת בחשבון יהיה חשיבות הכרסום שכן, עליכם לזכור כי מדובר על מכרסם שעלו שיניו לגדול ובמטרה לעשות זאת וכן גם לשמור על תקינותן לאורך הזמן, עליו לכרסם חציר לעיתים קרובות.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן