טיפים חשובים לפני השקעה בביטקוין

מטבעות קריפטו הם אמצעי תשלום, המשתמשים בטכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לשלוח נתונים במרחב הווירטואלי. המטבע הכי מוכר הוא ביטקוין, אבל יש גם איתריום, קרדנו ואחרים. את המטבעות כורים באמצעות פתירת בעיות מתמטיות מסובכות, ועל ידי מחשבים רבי עוצמה. לגבי ביטקוין יש הגבלה של 21 מיליון שניתן לכרות בסך הכל.

מטבעות קריפטו הם מבוזרים, כלומר אינם מוסדרים על ידי רשות פיננסית, כמו ממשלה או בנקים מרכזיים. רוב הפלטפורמות יאפשרו קניית ביטקוין באשראי וזה יכול להיות נוח, אבל קחו בחשבון שחברת כרטיסי האשראי שלכם כנראה יגבה מכם עמלה כדי לעשות זאת.

מה צריך לקחת בחשבון?

כמו כל השקעה, לרכישת ביטקוין יש סיכונים ותגמולים פוטנציאליים. חשוב לדעת כי בהשוואה לאפיקי השקעות מסורתיים, מטבעות קריפטו הם מסוכנים במיוחד. כלומר, אנחנו בהחלט לא ממליצים להשקיע את כל חסכונות החיים שלכם בשוק הזה.

לפחות בתור התחלה, השקיעו רק כמות קטנה מההכנסה הפנויה שלכם ותהיו מוכנים להפסיד הרבה, ובכל מקרה, לעולם אל תשקיעו יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד. אם לא נשאר לכם הרבה כסף בסוף כל חודש, עדיף להתרחק מביטקוין ולהתמקד בחיסכון במקום

בכל מקרה, קחו בחשבון שעדיף להתייחס לקריפטו כאל השקעה לטווח ארוך, כדי לתת לכם את הסיכוי הטוב ביותר להרוויח כסף. מטבעות קריפטו הם תנודתיים ביותר, נעים בהתאם לספקולציות ועלולים להתרסק.

העליות והמורדות של ביטקוין

יש אנשים שמשבחים את ביטקוין ורואים בו את אמצעי התשלום של העתיד, ואחרים חושבים שמדובר ביצירה מסוכנת. דבר אחד בטוח: ביטקוין הוא מוצר תנודתי מאוד. מאז דצמבר 2020, הביטקוין חווה מספר עליות ומורדות דרמטיים. הבעיה היא שהמחיר אינו מבוסס על שום ערך מהותי, רק על פי הביטחון והאמונה של הרוכשים במטבע.

האם אפשר להפסיד את כל ההשקעה בביטקוין?

בהחלט. הערך של ביטקוין מבוסס על ספקולציות בלבד, בשונה ממניות שמחירן נע בהתאם לביצועי החברה. יש שלוש דרכים עיקריות להפסיד את כל ההשקעה שלכפ עם ביטקוין:

  • הערך צונח ואתם מוכרים – אם אתם מוכרים במחיר נמוך מאשר קניתם, כמובן שאתם מפסידים כסף.
  • בעיות שכחה וזיכרון – מומחים מעריכים ש-20 אחוז מכל מטבעות הקריפטו נשכחו או אבדו, עם ערך משוער של כ-140 מיליארד דולר.
  • פשעי סייבר – על פי הערכות, האקרים ורמאים גונבים קריפטו בשווי של כ-10 מיליון דולר מדי יום. יש אנשים שבוחרים להחזיק ביטקוין במצב לא מקוון, על ידי מכשיר פיזי הנקרא ארנק קר ודומה לכונן USB. אמנם זה מגן מפני התקפות מקוונות, אבל אתם עלולים לאבד את המכשיר.

אם אתם עדיין רוצים להשקיע, עכשיו כאשר אתם מבינים את הסכנות, חשוב מאוד שתהיו אחראיים וחכמים. כמו לפני כל השקעה, עשו את בדיקת הנאותות שלכם ותשתדלו למזער ולפזר סיכונים.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן