ממקלחת ועד צחצוח שיניים – איך לשמור על שגרת ההיגיינה של הכלב שלכם ולמה זה חשוב?

שמירה על ההיגיינה של הכלב חשובה מסיבות רבות. מעבר לכך שהיא תורמת לאווירה נעימה יותר בבית שנשמר נקי, היא חשובה לבריאותו, תחושתו ואיכות חייו של הכלב.

אתם וודאי יודעים שכדי לשמור על כלב נקי ומטופח יש לקלח אותו, לספר את הפרווה שלו מעת לעת (כמובן אם יש לו פרווה ארוכה) ולסרק אותו. אבל ידעתם שגם צחצוח שיניים וניקוי אוזניים צריכים להפוך לחלק משגרת הטיפוח וההיגיינה שלו?

אז איך מקלחים את הכלב מבלי שייבהל ובאיזו תדירות מומלץ? למה חשוב להבריש את הפרווה? ועל מה להקפיד כשמנקים לו את האוזניים?

מקלחת פעם בחודש

מקלחת חודשית היא אמנם לא דבר פשוט, במיוחד אם כלבכם סולד ממים באופן מיוחד ומנסה להתחמק מרחצה. עם זאת, היא חשובה כדי לשמור על הניקיון, ההיגיינה והבריאות של הכלב.

ככלל,  מומלץ שלא לקלח כלבים יותר מפעם בחודש, משום שרחצה תכופה יותר עשויה להוביל לאיבוד השומנים הטבעיים המגנים על הכלב מפני בעיות עור ויובש (כמובן, אם כלבכם התלכלך בצורה קיצונית, לא תזיק לו מקלחת נוספת 😊).

האם להשתמש בשמפו לכלבים?

בעת הרחצה מומלץ להשתמש בשמפו לכלבים, במיוחד אם הכלב מלוכלך, אך ניתן גם להסתפק במים. במידה וכלבכם סובל מבעיה מסוימת כגון בעיית עור, ריח רע מהגוף או גירודים, מומלץ להתייעץ עם וטרינר שיוכל להפנות לשמפו מותאם.

איך להרגיל את הכלב למקלחת?

כאמור, רוב הכלבים סולדים ממים ולא ישתפו פעולה בקלות עם מקלחת. לכן, כדאי להרגיל את כלבכם למקלחת חודשית כבר מגיל צעיר ובאופן הדרגתי. יש כמה דרכים להנעים את המקלחת עבור כלבכם ולהפוך אותה לחוויה חיובית יותר. תחילה, כדאי להיעזר במשטח נגד החלקה כדי שהכלב יוכל לעמוד ביציבות במקלחת. לאחר מכן, יש לפתוח את הברז בהדרגה ולאפשר לכלב להתרגל לרעש המים, ולהתחיל בעדינות בהרטבתו במים בעלי טמפרטורה נעימה תוך ליטוף גופו.

לבסוף, אם הכלב לא מתנגד, המשיכו ברחצה תוך כדי ליטוף והרגעה. אם חווית המקלחת הופכת לא נעימה עבור הכלב או עבורכם, כדאי להפסיק ולנסות שוב במועד אחר, כדי שהמקלחת לא תיזכר כחוויה טראומתית.

אם באפשרותכם לרחוץ את כלבכם בגינה זו יכולה להיות אפשרות טובה עבור כלבים שמרגישים פחות בנוח במקלחת.

קרדיט: ציון בלחסן

הקפידו לצחצח את שיני הכלב מדי יום

כלבים, בדומה לבני אדם, סובלים מהצטברות חיידקים על השיניים, והדבר עלול להוביל לבעיות שיניים, בעיות חניכים ולריח רע. לכן, צחצוח שיניים גם הוא הרגל שכדאי לאמץ ולהרגיל אליו את הכלב החל מגיל צעיר. אמנם בהיותו גור צחצוח שיניים נחוץ פחות, אבל ככל שיורגל אליו בגיל צעיר יותר כך יתפוס את הצחצוח כחוויה שגרתית ופשוטה יותר בהמשך.

באיזו משחת שיניים להשתמש?

כדי למנוע את הבעיות האפשריות, מומלץ להקפיד על צחצוח שיניים קבוע בכל יום באמצעות משחת שיניים אנזימטית המיועדת לכלבים, ובנוסף לשלב מזונות דנטליים בתזונת הכלב. אלו מכילים חומרים המפחיתים את הצטברות החיידקים ומסייעים בניקוי השיניים.

איך להרגיל את הכלב לצחצוח שיניים?

כדי להרגיל את כלבכם לצחצוח שיניים, היו סבלניים ועשו זאת בהדרגתיות. ראשית, שבו יחד עם הכלב במקום בו תבחרו לצחצח שיניים בכל יום, מרחו משחת שיניים על ידכם ואפשרו לכלב לרחרח וללקק אותה. הכלב עשוי להתייחס לצחצוח השיניים במשחה כקבלת חטיף, כיוון שהמשחות מגיעות בטעמים המותאמים לכלבים. היו רגועים והשרו על כלבכם אווירה נעימה וסבלנית. לאחר מכן, מרחו את המשחה על שיני הכלב ואפשרו לו ללקק אותן. צחצחו את השיניים בעדינות, תחילה בעזרת אצבעונים רכים ובשלב מתקדם יותר ניתן לעבור למברשת מתאימה.

נקו לכלבכם את האוזניים

איבר נוסף שחשוב לנקות הוא האוזניים. כדי  לנקות את אוזני הכלב השתמשו בצמר גפן לח. בהזדמנות זו ניתן לאתר גם דלקות או בעיות אחרות באוזניים, ובמקרה שהתגלו הפרשות, ריח רע מהאוזן או אדמומיות יש לפנות לוטרינר לטיפול.

סרקו את הכלב והברישו את הפרווה

כדאי לדעת שהברשת הפרווה של כלבכם בקביעות נועדה לא רק כדי לשמור אותה מטופחת ומסודרת. יש לה חשיבות גם בשמירה על בריאות הכלב ובהפחתת נשירה. ניתן לרכוש מברשת המתאימה לסוג הפרווה של הכלב שתהיה נעימה עבורו.

קחו את הכלב להסתפר ולקצוץ ציפורניים

דרך נוספת לשמור על פרוות הכלבים היא תספורת. מומלץ לקחת את הכלב למספרה מקצועית אחת לכמה חודשים, במיוחד בעונת הקיץ, ובאותה הזדמנות, אם הציפורניים שלו התארכו – בקשו לקצוץ אותן.

קציצת ציפורניים כדאי מאוד לבצע אצל וטרינר או ספר כלבים, כדי שלא לפגוע בחלק החי של הציפורן ולפצוע את כלבכם.

לסיכום

חשוב לשמור על שגרת ההיגיינה של הכלב ומומלץ לעשות זאת באופן מבוקר, נעים ונכון עבורכם ועבור כלבכם. כדאי להתייעץ עם וטרינר על אופן הטיפול והשמירה על ההיגיינה שמותאם לסוג הכלב ולגילו.

תוכלו גם להגיע אלינו למתחם הום פט סנטר עם כלבכם או בלעדיו, כדי להתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו לגבי שגרת היגיינה והטיפוח המומלצת לכלבכם, ולהצטייד בכל מה שדרוש.

מגוון המוצרים העצום שלנו לכלבים כולל מזון לכלבים, תוספי תזונה, רצועות וקולרים לכלבים, כלובים לגורים, מלונות, מיטות לכלבים, כלי האכלה לכלבים בגדלים שונים, מוצרי אילוף לכלבים, צעצועים, חטיפים, תכשירים להיגיינה ולטיפוח הפרווה ועוד. וכדי להשלים את החוויה  מושלמת, יש לנו עבור הכלב שלכם גם שירותי ספא ומספרה מקצועית לכלבים ומרפאה לטיפול ווטרינרי ראשוני שפועלת בחסות המותג הבינלאומי רויאל קנין.

ניתן להזמין מוצרים גם באתר שלנו שמציע משלוחים עד הבית, אבל יותר מנשמח שתקפצו לבקר אותנו ברחוב היוצרים 4, אור יהודה.

https://homepetcenter.co.il/

וכמובן לא לשכוח להישאר מעודכנים :

פייסבוק : https://www.facebook.com/HomePetCenter/

אינסטגרם : https://instagram.com/home_pet_center?igshid=YmMyMTA2M2Y

טיקטוק : https://www.tiktok.com/@homepetcenter?_t=8U6xePIe96f&_r=1

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן