אוכל לכלבים – מזון יבש לכלב מול שימורים לכלב – מה יותר טוב לכלב שלך?

ממש כמו כל אחד מאיתנו, כלב זקוק למזון איכותי על מנת להישאר בריא. מעבר לכל שמות המותגים השונים, יש שני סוגים של מזון שאפשר למצוא על המדפים. מצד אחד, מזון יבש ומצד שני שימורים (מזון רטוב). אם אתה או את מתלבטים ולא יודעים מה יותר טוב, נסביר כל מה שחשוב.

כלל הזהב – אוכל מזין

באופן כללי, האיכות של כל אוכל לכלבים נמדדת בראש ובראשונה מההרכב ומשילוב החומרים המזינים. תמיד כדאי להעדיף אוכל מאוזן, שנבחר כך שיתאים לספק לכלב את מיטב המרכיבים. כלל הזהב הזה יהיה נכון, בין אם בוחרים את האוכל היבש ובין אם בוחרים בעיקר קופסאות שימורים. כמובן שניתן ללכת בשביל הביניים ולתת גם מזה וגם מזה. ובכל זאת, נציג בהמשך כמה דגשים מיוחדים הרלוונטיים למזון היבש מצד אחד ולמזון שימורים מצד שני.

מזון יבש לכלב – אלה היתרונות

מרבית הכלבים ישגשגו על אוכל יבש, למרות שהם ייהנו להתפנק מעת לעת על שימורי איכות שמכילים אחוז גבוה של בשר. המזון היבש מביא עימו שלל יתרונות חשובים בהחלט:

  1. צורך בלעיסה – כלבים חשים צורך בלעיסה ובגריסה של מזון. לעיסת האוכל היבש גורמת להם סיפוק והנאה.
  2. בריאות שיניים וחניכיים – המזון היבש והלעיסה חשובים לבריאות השיניים ואף מסייעים להסרת אבנית ולריח פה נעים.
  3. מגוון רחב – ניתן להשיג מגוון רחב של מותגי מזון יבש בהתאמה לכל סוגי הכלבים, למעורבים ולגזעיים. כדאי לציין שזהו מזון שנשמר לאורך זמן ולא חייבים לאחסן בקירור.
  4. טוב לשמירה על משקל – במזון יבש מאוד קל להקפיד על כמויות מדויקות. זה מועיל לכלבים שסובלים מבעיית משקל או כאשר רוצים למנוע בעיית משקל.

שימורים לכלבים – אלה היתרונות

שימורים לכלבים יכולים להיות מאוד איכותיים, אך חשוב לשים לב למרכיבי המזון. ניתן להצביע על כמה וכמה יתרונות:

  1. לחות – שימורים מכילים אחוז גבוה יחסית של מים. זה מצוין לכלבים שלא שותים מספיק או לאלה שסובלים מבעיות בכליות.
  2. קל ללעיסה ולעיכול – לכלבים מבוגרים שמתקשים ללעוס, שימורי כלבים פותרים את הבעיה. כמו כן, זהו מזון יחסית קל לעיכול.
  3. פתרון לחוסר תיאבון – אם הכלב סובל מחוסר תיאבון מסיבה לא ברורה, שימורים יכולים לסייע בכך. חשוב לא להגזים על מנת לא לגרום לבעיה של השמנה.

האם אפשר לגוון

לרוב, מקובל לבסס את התזונה של הכלבים על אוכל יבש. מעת לעת, בהחלט אפשר לתת תוספת של שימורי כלבים. למעשה, ניתן להגדיר מינון מסוים וקבוע של מזון שימורים, על מנת לתת לכלב ליהנות מהטעם ומהמרקם השונה. בשורה תחתונה, בהחלט ניתן לגוון ואפשר לפנק כל כלב עם שימורים, תוך שימת לב לכמות הקלוריות ולמרכיבים המזינים והטובים.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן