האם עסקים דיגיטליים זקוקים לביטוח?

ניהול עסק אונליין חושף אתכם לשלל סיכונים ייחודיים. לכן, בדיוק כמו כל עסק אחר, חשוב מאוד שיהיה לכם ביטוח עסקים מותאם לצרכים שלכם. ביטוח מגן עליכם מפני הסיכונים השונים, ובעיקר מפני הוצאות כבדות אשר עלולות להזיק מאוד לעסק, ואפילו למוטט אותו לחלוטין.

באופן כללי, אתם זקוקים לביטוח אם:

  • אתם מפעילים את העסק הדיגיטלי מתוך מבנה פיזי, בשכירות או בבעלותכם.
  • יש לכם נכסים פיזיים (מלאי) או דיגיטליים (נתונים על לקוחות) שעלולים להיגנב או להינזק.

למה עסקים שפועלים ברשת צריכים ביטוח?

העסק שלכם הוא לא רק אתר. על מנת להפעיל אותו, אתם משתמשים ברשתות חברתיות, באימייל ובפלטפורמות דיגיטליות נוספות, מה שמשאיר אתכם חשופים למגוון סיכונים. אלה כמה סיבות נפוצות לרכוש ביטוח לעסקים:

  • הגנה מפני פריצות למערכת הסליקה שלכם, וגניבה של נתונים הקשורים לכרטיסי אשראי של לקוחות.
  • כיסוי מפני תביעות של צלמים, אשר טוענים כי הפרתם זכויות יוצרים בכך שהשתמשתם בתמונות שצילמו ללא אישור.
  • כיסוי מפני תביעות של לקוחות, בנושאים שונים.

איזה סוגים של ביטוח כדאי לרכוש?

אלה כמה מסוגי הפוליסות הכי נפוצים, מהם תוכלו לבחור ליצירת הכיסוי הכי מתאים לעסק שלכם:

  • ביטוח פריצה לנתונים – עסקים דיגיטליים רבים שומרים על מידע רגיש או חסוי. כיסוי סייבר מאפשר להגיב לפריצות, ומספק הגנה כספית חשובה מאוד במקרי חירום. ביטוח כזה מכסה הוצאות על הוצאת הודעות ללקוחות, וכמובן על תביעות. בנוסף, זהו ביטוח עסקים אשר מסוגל לשפר את המוניטין הכולל שלכם.
  • ביטוח אחריות על מוצרים – זהו כיסוי מפני מקרים, בהם מוצרים שלכם פוגעים חלילה באנשים או ברכוש שלהם. לדוגמה, נגיד שלקוח או לקוחה רוכשים סוללה מהאתר שלכם, והיא מתחממת יתר על המידה ויוצרת כוויות או נזקים. מן הסתם, הלקוחות יתבעו אתכם ואתם תיאלצו לשלם לא מעט כסף.
  • ביטוח אחריות מקצועית – הלקוחות עלולים לתבוע לא רק על מוצרים פגומים, אלא גם בשל שגיאות שיכולות להתעורר בעת מתן שירותים. לדוגמה: אתם מנהלים עסק למתן ייעוץ על שיווק דיגיטלי לעסקים. אתם מכינים תוכנית פעולה עבור חברה, והיא גורמת למכירות של אותה חברה לצנוח. זהו ביטוח שמגן עליכם מפני תביעות מהסוג הזה.
  • ביטוח פיצויים לעובדים – כמו בכל עסק, גם בעסק אונליין תביעות עשויות להגיע לא רק מכיוונם של הלקוחות, אלא גם מהעובדים שלכם. זהו כיסוי עבור מקרים בהם עובדים סובלים מפציעה או מחלה, בעלות קשר ישיר לעבודתם. לדומה: אם אחד המחסנאים שלכם נפצע בעת העמסת הזמנות למשלוח. אם אתם מעסיקים עובדים, במיוחד אם מדובר בסגל עובדים רחב ומחולק לכמה מחלקות, כדאי שתהיו מוכנים לכל מצב.

לסיכום

אין ביטוח עסקים אחד שמתאים לכולם. עליכם להרכיב את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים ולתקציב שלכם, כך שתהיו מוגנים כמה שיותר מפני תרחישים לא נעימים בהם אתם עלולים להיתקל

 

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן