מהו המזון הנכון לארנבים?

קרדיט תמונה FREEPIK

ניתן לומר באופן חד משמעי כי ארנב הינו בעל חיים מקסים ומתוק שכן בהחלט מהנה לגדל אותו. אולם הינו גם אחד שצריך לשמור ולטפח אותו בשבע עיניים. כעיקרון, ניתן לציין כי מה שארנבים צריכים לאכול ובריא להם באמת, לעומת מה שהם היו שמחים ורוצים לאכול, הינם ללא ספק דברים שונים לחלוטין. כלומר שמערכת העיכול של הארנבים הינה עדינה ורגישה וכן חשוב מאוד להבדיל בין שני הסוגים ואף להבין באופן מדויק מה אנו צריכים לתת להם. במאמר שלפניכם נציג מספר פרמטרים הנוגעים לכל הקשור במזון לארנבים.

ממה ארנבים ניזונים?

ניתן לציין כי סיבים תזונתיים הינו חלק עיקרי, חשוב ואף קריטי עבור תפקוד תקין ונורמלי של מערכת העיכול אצל ארנבות וארנבים. לכן חיטה, עשב טרי וירקות חייבים באופן חד משמעי להיות רכיבים מרכזיים אצל אוכל לארנבות. בנוסף, תזונה אשר עיקרה מזון מעובד ללא ספק עלולה להיות גורם עבור סוכרת, בעיות עיכול מסוימות והשמנת יתר. אף שישנם סיבים תזונתיים במזון זה, הכמות איננה מספקת וכן תהליך העיבוד הינו פוגם באיכותם ואינם מעודדים פעילות מעיים באופן תקין, לעומת מה שעושים הסיבים אשר נמצאים בירקות וכדומה להם.

חיטה

תוצרים שונים של חיטה ועשב חייבים להיות זמינים עבור הארנב שלכם כל הזמן ללא הגבלה. למעשה, זהו אוכל לארנבות בסיסי וחשוב ביותר וכן הינו זה שישמור על תפקוד תקין של מערכת העיכול בצורה חיובית לאורך זמן רב. ניתן לציין כי אם הארנב שלכם אינו אכל את זה עדיין, עלול להיות מצב בהתחלה אשר בו אינו יגיב בהתלהבות רבה. יחד עם זאת אם הנכם תקפידו לצרף חיטה עבור כל ארוחה וכן תגדילו באופן הדרגתי את הכמות, הינו אמור להתרגל לזה וכן פחות לאכול מזון מעובד.

ירקות

כפי שנאמר, ירקות חייבים להיות אחוז נכבד מאוד מתזונתם הקבועה של הארנבים. חשוב להאכיל אותם בשלל רחב של ירקות באופן יום יומי על מנת לשמור על תזונה מאוזנת. ניתן לציין כי הירקות המומלצים הינם פטרוזיליה, גזר, עלים ירוקים מכל הסוגים, ברוקולי, חסה, תרד, מנגולד, קייל ועוד. מלבד לסיבים התזונתיים יש לנו גם לא מעט נוגדי חיצון וויטמינים אשר הינם נפלאים וחיוניים לבריאות. חשוב לציין כי מאוד מומלץ להימנע משעועית, תפוח אדמה, כרוב וכרובית אשר קשורים בשלל בעיות רפואיות בנוגע לארנבים.

שורה תחתונה, כאשר הנכם רוצים לגדל ארנב או כבר הנכם מגדלים ארנב זמן מה תעניקו עבורו מזון בריא ומזין. לכן, שימו לב למספר הפרמטרים שהוצגו במהלך המאמר על מנת לשמור על אורח חיים בריא של הארנבים שלכם וכן להעניק להם מזון בריא ועשיר בויטמינים. ללא ספק נקיטה בצעדים חכמים תהיינה אידיאלית עבור שני הצדדים.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן