פודל – המדריך למגדלים מתחילים

לפודל היסטוריה מרשימה ומפוארת. השם פודל, שמשמעו בגרמנית "להשתכשך במים", מרמז על אהבתו למים ועל כישורי השחייה שלו. במקור שימש הפודל כבן לוויה של ציידים: הכלב היה מחזיר לבעליו ברווזים, עופות ואווזים שנפלו למים לאחר שניצודו. מוצאו של הפודל הוא, כאמור, בגרמניה, אך היו אלה דווקא הצרפתים אשר הפכו אותו לכלב הלאומי של צרפת. בשל האופי הנוח שלהם ונכונותם לציית לפקודות, היו פודלים לחלק אינטגרלי ממופעי קרקס. כיום פודל משמש ככלב מחמד ושעשועים, ונחשב לגזע פופולרי בקרב אוהבי הכלבים. ישנם ארבעה סוגים שונים של פודלים: פודל טוי (צעצוע), פודל ננסי, פודל בינוני ופודל גדול. צבע הפרווה של פודל הוא בדרך כלל אחיד, אך מגוון הצבעים הוא רחב ביותר: אפור, שחור, לבן, חום, אפרסק, בז' ועוד.

תכונות אופי

פודל הוא כלב הידוע ברמת האינטליגנציה הגבוהה שלו ובאופיו הנוח. הוא כלב חברותי, נאמן לבעליו ונחשב לשובב ולפעלתן. פודלים זקוקים לחברה ולתשומת לב; אם תשאירו אותם זמן רב לבדם, הם עלולים לפתח תחושות של חרדה או מצוקה. הפודל ידוע בתור כלב טריטוריאלי, השומר בקנאות על מה ששייך לו ומגלה חשדנות כלפי זרים, ועם זאת, הוא בדרך כלל אינו אלים או אגרסיבי כלפי בני אדם. פודל מתאים במיוחד לגידול בבתים שיש בהם ילדים בוגרים, שאיתם הוא יכול לשחק ולהשתעשע.

מדוע כדאי לבחור דווקא בפודל כבן הלוויה החדש שלכם?

הוא נחשב לכלב היפואלרגני

פודלים הם בעלי שכבת שיער אחת, רכה ומתולתלת. בניגוד לסוגי כלבים  בעלי שכבת פרווה כפולה, הם כמעט ואינם מנשירים שיער. מסיבה זו פודל הוא כלב שעשוי להתאים גם לסובלים מאלרגיות. בנוסף, שיערו של הפודל דומה לשיער אנושי, ולכן הוא אינו מפיץ ריח רע. אך, בדומה לשיער אנושי, חשוב להקפיד על סירוק לעיתים תכופות, על מנת למנוע מצב של היווצרות קשרים.

הוא חי שנים רבות

תוחלת החיים של פודל נחשבת לארוכה במיוחד, בין 10 ל-18 שנים בממוצע. תוחלת החיים של הכלב תלויה, כמובן, בסביבת הגידול ובאיכות הטיפול בו. הוא נחשב לקל לאילוף הפודל הסטנדרטי נחשב לכלב נאמן וצייתן. פודלים הם גזע אינטליגנטי, הם מתמחים במעקב ובצייד וניחנו ביכולת למידה מהירה. אתם וילדיכם תוכלו לשחק איתם במשחקים שונים וללמדם טריקים חדשים.

הוא אוהב להיות בבית

פודלים מסתגלים בקלות לחללים סגורים, ואוהבים לרבוץ בבית להנאתם.

הוא ניחן באינטליגנציה רגשית

פודלים רגישים ביותר לצרכים של בעליהם. מסיבה זו הם מתאימים במיוחד לקשישים ולאנשים החיים בגפם, המחפשים חבר נאמן, קשוב וסובלני.

איך תדעו אם פודל הוא הכלב שמתאים לכם?

לפני שאתם מחליטים לגדל פודל, חשוב שתהיו מודעים למספר היבטים:

פודל מתאים למשפחות עם ילדים בוגרים

פודל הוא כלב נמרץ ואנרגטי, שנכון תמיד לשחק ולטייל בחוץ בחברתכם ובחברת ילדיכם. עם זאת, חשוב לזכור כי סוגים מסוימים של פודלים, למשל, פודל ננסי ופודל טוי, הם כלבים קטנים ועלולים להיפגע בשעת משחק עם ילדים רכים בשנים. בנוסף, פודלים עלולים לנשוך, כאשר הם חשים מאוימים. מבין הגזעים השונים ידוע הפודל הגדול באהבתו לילדים. לעומתו, נחשב פודל טוי לפחות ידידותי ואף אגרסיבי, ולפיכך הוא אינו מתאים לילדים.

בעיות בריאות

פודלים נוטים לסבול ממחלות עיניים ומדלקות אוזניים, ועל כן חשוב להבריש את השיער הגדל באזורים אלה, ולדאוג לשטיפתם ולניקיונם לעיתים קרובות. בנוסף, פודלים נוטים לסבול מבעיות שיניים וגב, ועל כן חשוב לקחת אותם לביקורת אצל הווטרינר לעיתים תכופות.

שינויים במצב הרוח

פודלים נוטים להפוך לנקמנים או לקפריזיים כאשר הם אינם זוכים לתשומת לב.

עליכם להקפיד על שגרת טיפוח קבועה

לשערו של הפודל אין שומן המגן עליו, ועל כן הוא פגיע יותר. לשיער יש נטייה להסתבך, ועל כן יש לספר אותו אחת לשישה עד שמונה שבועות, וגם להבריש אותו באופן יומיומי.

קרדיט תמונה FREEPIK

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן