חתול סיאמי

כיצד לבחור בין מזון יבש לרטוב לחתולים?

תעשיית המזון עבור חתולים כוללת מגוון רחב של אפשרויות שונות ומשתנות, מגוון אשר עלול להפוך את הבחירה לקשה לרבות עבור בעלי חתולים רבים. בעת אנו צריכים לבחור בין מזון יבש למזון רטוב, בין המרקמים השונים וכמובן שבין טעמי המזון הרבים, ניתן להבין מדוע מדובר במשימה כה מורכבת. כיצד נקבל את הבחירה האידיאלית והמתאימה ביותר בכל הנוגע לסוג המזון עבור החתול שלנו, ועל פי מה חתולים מחליטים מהו המזון המועדף עליהם? גם אם אתם עדיין לא יודעים את התשובה לשאלה הזו ומתלבטים מה לרכוש, במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר
מה חייב להיות במזון החתולים?
ניתן לומר באופן חד משמעי כי לחתולים דרישות תזונה מעט ייחודיות, דרישות אשר מורכבות מלא פחות מ-41 רכיבים אשר עליהם לצרוך ברמה היומית. מדובר ברכיבים אשר מכונים רכיבים חיוניים, מאחר ומדובר ברכיבים אשר אינם מיוצרים בגוף החתול אך הם אכן חיוניים לתפקודו התקין. מאחר ואפשר לציין כי חתולים הם אוכלי בשר חלק מתוך כלל המרכיבים הללו אשר כוללים ביניהם חומצת שומן ארכידונית, ויטמין A, חומצות האמינו טאורין וארגינין וכדומה מוכרחים להגיע ממקור חי. בעקבות זאת, חתולים לא יכולים להתקיים על דיאטה צמחונית ללא פיתוח של חסרים תזונתיים כאלו ואחרים, כפי שהרבה אנשים חושבים.
היתרונות השונים של מזון רטוב ומזון יבש
• מזון רטוב – יש לציין כי ההבדל העיקרי והמרכזי ביותר בין מזון יבש לבין מזון רטוב הוא כמות המים אותו הוא מכיל, אבל ניתן לומר ללא עוררין כי כל אחד מהם מגיע עם מגוון יתרונות שונים וייחודיים משלו. מזון רטוב מעניק עלייה בצריכה של המים של החתול, ניתן אף לחמם מזון רטוב על מנת להעניק לארוחה ארומה מושכת ועל כן, יש לציין כי המרקם הרך של המזון הרטוב מעניק לחתולים הקלה על תהליך האכילה, דבר אשר משמעותי במיוחד עבור חתולים אשר סובלים ממחלות שיניים או לחילופין בעיות כלליות באזור חלל הפה. נוסף על כך, מזון רטוב הינו  מזון לחתולים בעל נפתח גדול יותר אשר עשוי להעניק לחתול שלכם תחושת שובע באופן מהיר, המזון הרטוב מגיע במנות מדודות אשר מעניקות לנו את האפשרות להעניק כמות מדויקת לחתול על מנת למנוע מצב של האכלת יתר.

מזון יבש – מנגד למזון רטוב, המזון היבש בעל מרקם פריך אשר מעניק לחתולים את היכולת לשמור על בריאות השיניים וכמו כן גם מעודד את החתולים ללעוס, נוסף על כך המזון היבש נוח במיוחד למטרות אחסון ביחס למזון הרטוב ועל כן ניתן לומר כי הוא נשמר לאורך פרק זמן ארוך וממושך לאחר הפתיחה. מזון יבש מתאים לאותם סוגי חתולים אשר מעדיפים לאכול את מנות האוכל שלהם בכמות קטנה לאורך היום כולו, ואף ניתן להשתמש בו על מנת לעודד פעילות גופנית.
כיצד נבחר בין מזון יבש ומזון רטוב?
כפי שציינו, לכל אחד מבין שני הסוגים יתרונות ייחודיים משלו. בעקבות זאת, אלא אם ישנה המלצה רפואית אשר טוענת כי מוטב כי החתול שלכם יצרוך סוג מזון מסוים, מגוון רחב של מומחי תזונה שונים ממליצים כי נערוך שילוב בין שני סוגי המזונות על מנת להעניק לחתולים שלנו את האפשרות ליהנות מכל העולמות. חשוב לציין כי בעת בחירת המזון מומלץ כי תקחו בחשבון את העדפת החתול וגם את הנוחות האישית שלכם על מנת להקל על עצמכם בכל הנוגע לאחסון המזון.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן