המתת חסד לכלבים

אחת הסוגיות המורכבות יותר שעמה מתמודד האדם היא המתת חסד לכלבים. הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם. האדם מגדל אותו מאז היותו גור, חולק איתו את מזונו ואת ביתו, מבלה עמו את שעות הפנאי ודואג לכל צרכיו. עם חלוף הזמן הופך הכלב לאחד מבני המשפחה, והאדם נקשר אליו מאוד. ולכן, כאשר חולפות להן ביעף 13-14 שנים, עומדת בפני בעל הכלב בחירה קשה ביותר – לבצע המתת חסד לכלבו האהוב ולגמול אותו מייסוריו, או לטפל בו עד כמה שניתן, ולהחזיק אותו זמן רב יותר איתו.

כיצד מתבצע תהליך של המתת חסד?

תהליך המתת חסד בכלבים מתבצע ברגישות ובעדינות במרפאה וטרינרית ובה מוודאים שהכלב לא ירגיש דבר. לאחר שהבעלים נפרד מהכלב ומביא אותו למרפאה, הצוות של המרפאה הווטרינרית מביא את הכלב לחדר שקט. בחדר זה מתבצעת הזרקת טשטוש לכלב, וזאת כדי לאפשר לו לנום את תנומתו האחרונה מבלי להרגיש דבר, אפילו לא את המחט הדוקרת אותו. החומר הנמצא בזריקה אינו כואב, הוא מטשטש את הכלב וגורם לו לשקוע בשינה, עד שכל המערכות בגופו מפסיקות לעבוד אט אט והוא נפרד מן העולם ללא סבל. בעל הכלב חוזר בדרך כלל לקחת את הגופה לאחר הפטירה כדי להיפרד ממנו ולקבור אותו בבית קברות מיוחד לכלבים.

איך יודעים מתי להרדים את הכלב?

אחת השאלות הגדולות העולות בעת ביצוע המתת חסד לכלבים היא איך יודעים באמת שמגיע הרגע להרדים את הכלב. גיל ההרדמה משתנה בין כלב לכלב, וכך גם מצבו הרפואי. כלבים ענקיים למשל כמו כלב הזאב האירי או הדני הענק חיים בין 8 ל-9 שנים בממוצע. גזעים קטנים יותר כמו ג'ק ראסל או צ'יוואווה, למשל, יכולים לחיות בין 11 ל-14 שנים ולעתים אף יותר. לפני שמחליטים אם לבצע המתת חסד או לא, חשוב להתייעץ עם וטרינר. הווטרינר שבא הביתה יבצע בדיקות מקיפות על מנת לבדוק את מצבו הבריאותי של הכלב: בדיקות הדמיה כמו אולטרה-סאונד או רנטגן, בדיקות דם וכדומה. הבדיקות נועדו למצוא תסביכים רפואיים שונים ולעתים גם גידולים ממאירים. בסיום הבדיקות, הווטרינר ידבר עם בעל הכלב ויציג בפניו את כל האפשרויות. במקרים שבהם מדובר בגידול ממאיר שבו אין הרבה תקווה לכלב, לדוגמה, ימצליץ הווטרינר על המתת חסד שתחסוך מהכלב את הכאבים שמהם הוא סובל כעת ואת הטיפולים הכימותרפיים השונים.

תהליך הפרידה מהכלב האהוב

וכעת אנחנו עוברים לשלב הקשה ביותר – תהליך הפרידה מהכלב. בעלי כלבים רבים חווים פעמים רבות תחושה של הכחשה. בשלב ההתחלתי הם אינם מבינים שהם עומדים להיפרד מכלבם האהוב ואף מסרבים לבצע המתת חסד. אבל אט אט כשהם מתחילים להבין ולעכל את מצבו של הכלב, כשהם רואים עד כמה הוא סובל, הם מבינים שאין ברירה ושחייבים להרדים אותו, וכי אין מנוס מלבצע המתת חסד לכלבים במרפאה וטרינרית. מדובר בהחלטה לא פשוטה של בעל הכלב ובני משפחתו, כאשר כל אחד מהם מחליט כיצד להיפרד מהכלב. יש שעורכים מפגש אינטימי או אפילו מסיבת פרידה עם מצגת מושקעת. לאחר מכן, קובעים בעלי הכלבים מתי יגיע הווטרינר הנייד ולבצע המתת חסד. בסיום התהליך הם בוחרים היכן לקבור את הכלב. מעבר לכך, תקופת האבל לאחר המתת החסד היא תקופה מורכבת שבה בני המשפחה מתאבלים על הכלב האהוב שלהם. תקופה זו מלווה בהרבה כאב, אך גם שפע של זכרונות טובים שהותיר אחריו החבר על ארבע.

 

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן